نوار عصب و عضله برای چه کودکی لازم است؟

اگر کودک دچار هر یک از علایم ضعف در اندام، ناتوانی در راه رفتن، ناتوانی در بالا رفتن از پله یا نردبان، لنگیدن، درد در قسمتهای مختلف بدن، خستگی، گزگز، مورمور و بی‌حسی شود با صلاحدید پزشک اعصاب کودکان  انجام می شود.

3

نوار عصب و عضله چگونه انجام می شود؟

نوار عصب و عضله شامل دو تست جداگانه یکی نوار عصب و یکی نوار عضله می باشد.

نوار عصب برای پی بردن به عملکرد عصب های بدن است. برای انجام نوار عصب دستگاه به اعصاب کودک تحریک الکتریکی وارد می کند و پاسخ عصبی به شکل موج عصبی در مانیتور ثبت می شود.

نوار عضله برای ارزیابی سلامت یک عضله یا عصب آن عضله انجام می شود. برای انجام این تست یک سوزن باریک در عضله وارد می شود وفعالیت الکتریکی عضله از این طریق ثبت می شود . نوع موج ایجاد شده بر صفحه مانیتور و صدای موج جهت تشخیص بکار می رود.

1

نوار عصب و عضله چه بیماریهایی را تشخیص می دهد؟

اختلالات مربوط به رشته های عصبی مانند بیماری گیلن باره و بیماری اِس اِم اِی همچنین اشکال در محل اتصال رشته های عصبی به عضلات مانند بیماری میاستنی گراویس توسط نوار عصب و عضله تشخیص داده می شود.

دسته گسترده بیماریهای ارثی و اکتسابی عضلات بدن مانند دیستروفی عضلانی، بیماریهای التهابی عضلانی و انواع بیماریهای متابولیک عضلانی نیز باید توسط نوار عصب و عضله تشخیص داده شوند.

4

اگر کودک عزیزتان نیاز به انجام نوار عصب و عضله دارد، لازم است به کجا مراجعه نمایید؟

دکتر محمدکاظم بخشنده فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و فلوشیپ نوروماسکولار از ژاپن توانایی انجام نوار عصب-عضله و بیوپسی عضله را دارد.

آدرس کانال تلگرام دکتر بخشنده:  drbakhshandeh@
آدرس سایت دکتر بخشنده: drbakhshandeh.com

دکتر محمدکاظم بخشنده فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان فلوشیپ نوروماسکولار