پرسش و پاسخ با بهترین دکتر مغز و اعصاب در کودکان

 

پرسش از شما ، پاسخ از دکتر محمد کاظم بخشنده ، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان

 

کلینیک مغز و اعصاب دکتر بخشنده همواره و در همه حال مراعات حال بیماران را در اولویت کار خود قرار داده و راستای این امر و به دلیل سوالات زیاد شما عزیزان در مورد پیش فعالی کودک دلبندتان ، این پست را در سایت قرار می دهیم.

 

 

سوال : کودک من دچار پیش فعالی است، آیا نیاز به دارو درمانی است؟!

پیش فعالی دارای طیف مختلفی است، برخی از کودکان برای کمک به کاهش احساسات دشوار ناشی از ADHD به درمان نیاز دارند. به عنوان مثال ، کودکان ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهند یا احساس کنند که دیگران را ناامید می کنند. برخی از کودکان افسرده ، مضطرب ، عصبانی و پرخاشگر یا ناامید می شوند اما برخی دیگر این علائم را بسیار کمتر نشان می دهند.

دارو درمانی نیز برای کمک به بهبود شرایط موجود در کودکان کمک بسیار مهمی می کند. داروهای پیش فعالی نیز انواع مختلفی دارند که با توجه به علائم موجود در کودک از آنها استفاده می شود.

 

سوال : آیا کودک من بدون مصرف این داروها یا بدون مراجعه به پزشک دچار مشکلی در آینده خواهد شد ؟

به طور قطع در صورت عدم دریافت کمکهای پزشکی و پیراپزشکی کودک شما دچار اختلالاتی از جمله ارتباط سالم و صحیح با همسالان خود ، خواهد بود.

کودک شما در حرف زدن و گوش دادن متناسب با شرایط دچار اشکال خواهد بود، بازی هایی که دیگر همسالانش انجام می دهند را نمی پسندد و در واکنش به آنها با پرخاشگری و سرکشی رفتار می کند. در انجام فعالیت های مدرسه دچار اختلال و اشکال است و آموزش های مهارتهای اجتماعی را نمی پذیرد و به طور کلی در یک جمله ، از پیروی کردن قوانین و مسئولیت های فردی و اجتماعی سر باز می زند وتابع چهار چوب و وظایف خود نیست.

 

سوال : من به عنوان پدر یا مادر ، چه وظایفی در راستای بهبود شرایط کودکم خواهم داشت؟

پاسخ به این سوال چه به لحاظ جنبه پزشکی و درمان و چه به لحاظ فعالیت در حوزه روانشناسی و روان شناختی و حتی تغذیه ایی، دارای ابعاد وسیعی است.به شما توصیه می کنم ، نحوه رفتار یا کودک پیش فعال که در همین سایت موجود است مطالعه بفرمایید.

 

سوال : آیا نوار مغز پیش فعالی را نشان می دهد؟

 

برای تشخیص نهایی و قطعی در مورد ADHD باید از کودک نوار مغز گرفته شود ،پزشک با بررسی EEG از مغز کودک می تواند با قطعیت نسبت به درمان اقدام کند.