لرزش سر شیرخواران

لرزش سر شیرخواران

شیرخواران

لرزش سر

لرزش سر شیرخواران در چه سنی ظاهر می شود؟

لرزش سر شیرخواران معمولاً در حدود چهار ماهگی بروز می کند و گاه تا چند سال ادامه می یابد.

Screenshot011

لرزش سر شیرخواران چگونه ظاهر می شود؟

لرزش سر شیرخواران بصورت حمله های خم و راست شدن سر ظاهر می شود که در حد ثانیه ای طول می کشد و در بعضی موارد با باز شدن بازوها همراه است.اغلب والدین این حملات را به گونه ای توضیح می دهند که انگار در یک لحظه یخ به پشت کودک گذاشته اند.گاه این حملات روزی ده تا صد بار اتفاق می افتد.دراین حملات هیچگاه هوشیاری کودک مشکل پیدا نمی کند.

علت لرزش سر شیرخواران چیست؟

علت این حملات بطور دقیق تاکنون شناخته نشده است.گزارشات زیادی وجود دارد که نشان می دهد لرزش سر شیرخواران با بیماری لرزش دست یا رعشه ارتباط دارد.

اقدامات لازم برای لرزش سر شیرخواران چه هستند؟

وقتی کودکی با این حمله مراجعه می کند، آنچه مهم است اینکه مشخص شود که این حملات تشنج هستند یا خیر.اغلب والدین زیادی با نگرانی به بنده مراجعه می نمایند و فکر می کنند کودکشان مبتلا به تشنج است، در حالیکه وقتی شرح حال دقیقتری از آنها می پرسم بیماری کودک را لرزش سر شیرخواران تشخیص داده ام.

 

اما آنچه مهم است اینکه بسیاری از حملات را والدین دیده اند و گزارش می دهند که گاه ممکن است بعلت نگرانی و دستپاچگی نتوانند توضیح کاملی از حملات ارائه دهند لذا مراجعه به فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و در صورت لزوم انجام نوار مغز اطمینان بخش خواهد بود.

آیا لرزش سر شیرخواران درمان نیاز دارد؟

خیر، این حمله نوعی وضعیت طبیعی در کودکان بوده که نیاز به درمان ندارد و باید به والدین اطمینان داد که نگران نباشند.

دکتر محمدکاظم بخشنده فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان فلوشیپ نوروماسکولار